Belváros Önkormányzata a lakossági elvárásoknak megfelelően úgy döntött, hogy egy európai színvonalú, élhetőbb Belvárost alakít ki. A 70-es évek metróépítésének köszönhetően a tranzitforgalom teljesen kettészelte a Belvárost, a projektnek köszönhetően azonban megtörtént a Ferenciek tere átépítése, ezzel a Belváros felszíni újraegyesítése. A beruházásban megújult a Ferenciek tere, a Március 15. tér; a Váci utcai gyalogos aluljárót új zebra váltotta fel és új, pesti felhajtóval egészült ki az Erzsébet-híd. A munkálatok során nagy figyelmet fordítottak a mozgáskorlátozottak, babakocsis anyukák közlekedésének segítésére is. A beruházásnak köszönhetően összesen több mint 35 ezer négyzetméternyi terület újult meg a Belvárosban.
A Ferenciek tere elavult formájában a gyalogosok, a közösségi közlekedést használók és az autósok számára is sok kényelmetlenséget okozott. A tér és az aluljárók sokak számára megközelíthetetlenek voltak, hiszen nem voltak akadálymentesítve. Mivel a projekt első ütemének köszönhetően a mintegy 22-23 ezer autót jelentő tranzitforgalom ma már jórészt elkerüli a Belvárost, lehetővé vált a Kossuth Lajos utca és a Belgrád rakpart forgalmának újragondolása, egy új, pesti Erzsébet-hídi felhajtó kiépítése, a híd alatti parkoló átalakításával
együtt.
A Ferenciek terén a korábbi, rosszul elrendezett aluljárót, egy korszerű, mozgáskorlátozottaknak lifttel is elérhető, felszín alatti, gyalogos és bevásárló tér váltja fel. A gyalogosok számára további újdonságot jelent, hogy lényegesen tágasabbá vált a metróaluljáró területe, hiszen azt egyesítették a korábbi Y közúti aluljáróval.
A felszíni átalakításoknak köszönhetően a Ferenciek tere újra köztérként működik, csak a közösségi közlekedést biztosító 15-ös busz keresztezi majd a jövőben. A korábbi közúti rámpák helyén zöldfelületekkel kiegészített új városi találkozópontok létesültek. A környező utcákban élők és az autósok számára is jó hír, hogy a Március 15. téren kiépült az Erzsébet hídi fel- és lehajtó ág. Ezzel nem csak Buda közvetlen megközelítése vált biztosítottá, de egyúttal a környékbeli utcák zaj- és légszennyezettsége is jelentősen csökken, hiszen így már a Belvárost elkerüli az gépjármű mennyiség, amely eddig naponta átmenő forgalomként volt jelen a Ferenciek terén és környékén.
A megújult, gyalogosbarát és „zöldebb” Belváros ugyanis nemcsak az itt lakók számára biztosít kellemes környezetet szabadidejük eltöltéséhez, hanem a városba látogató turisták számára is. Ezért is fontos, hogy a felszíni fizetős parkolók felújításával és újak kialakításával több, mint 180 parkolóhely áll rendelkezésre. A turisták segítésével, kedvezőbb parkolási lehetőségekkel a Belvárosban szolgáltatók és a kereskedők forgalma is növekedhet.
Új, energiatakarékos közvilágítási hálózat épült ki és 35 ezer négyzetméternyi felület újult meg, amelynek majdnem a fele gyalogos-, hozzávetőlegesen 1500 négyzetméter pedig zöld terület. A projektben közel száz új hulladékgyűjtőt és több mint félszáz új padot helyeztek ki a területre.